Vacation workouts

Det er jammen meg LUKSUS å være på ferie i en by med ELIXIA-sentre. Det er høy standard og kjente farger på veggene så det er lett å få til gode økter. Økta i går på rygg og skuldre var bra, og økta på bryst og triceps i dag var enda bedre! Nå er jeg dødssliten etter en lang dag, og gleder meg til å krype under dyna. Det er så godt å sove uten å ha på vekkeklokka, og det er så godt å vite at jeg kan gjøre det en hel måned til!

Jeg og Mor var litt turister tidligere i dag, og besøkte en kirke og designmuseet. Visste dere at Helsinki er verdens designhovedstad i 2012?

Etter middag i leiligheten (Far hadde faktisk disket opp med karbonadedeig og grønnsaker til vi kom hjem!), dro M&F på stadion for å få med seg kveldens konkurranser, mens jeg tok turen til ELIXIA. Som sagt en veldig bra økt, samt en middagsinvitasjon av en som trente der, hehe:) Jeg takket pent nei med den unnskyldningen at jeg var på diett og dessuten skal være på stadion i hele morgen – noe som for så vidt er sant! Men jeg har tenkt å spise på restaurant en gang i løpet av ferien også, og det ligger an til å bli i morgen mellom formiddag- og ettermiddagskonkurransene. Har litt lyst til å få med meg en karusell eller to i fornøyelsesparken like ved stadion også, så vi får se:)

Etter trening i dag gikk jeg faktisk og kjøpte meg is! Yoghurt-is med kjeks, sjokolade OG karamelltopping. Fant meg en spot i sola ved på kanten av en fontene, midt i mellom masse utesteder med fredagsglade mennesker. Kneip litt igjen på kveldsmaten da, så jeg tror ikke totalen på dagens energiinntak ble så fryktelig ille. Man slipper litt billigere unna med denne typen «mat» etter en treningsøkt hvor man har tømt det meste av energilagre uansett, så jeg konkluderte med at jeg like gjerne kunne spise isen da som i morgen. For én is skulle jeg uansett ha på denne turen – så får morgendagen vise om det ble en eller to! Det er ikke juli før på søndag – og det er først da jeg skal i gang med «stregdietten» som jeg liker å kalle det. I morgen tidlig skal jeg ut en tur før frokost, som jeg faktisk har vært hver dag denne uka. De andre dagene har jeg gått, men i morgen skal jeg løpe. Jeg skal kjøre noen intervaller i et forrykende tempo etterfulgt av en litt roligere session, for deretter å sitte i ro mesteparten av dagen. Jeg lurer på om jeg skal la kjøkkenvekta få være i fred, og se hvor langt jeg kommer med litt sunn fornuft denne gangen;) Litt mer karbohydrater skal i alle fall få finne veien inn i denne kroppen. Fikk bildene fra shooten med DN på mail i dag… Gleder meg til jeg nærmer meg denne formen igjen! Bør være der i løpet av 3 måneder – for i dag er det nøyaktig 3 måneder igjen til Norway Open!